вівторок, 8 вересня 2020 р.

09.09 Повторення. Рівняння. Основні властивості рівнянь (2 уроки)

 Ви вже знаете, що таке рівняння, корінь рівняння. Пригадаємо основні формулювання.

Запам’ятайте
Рівнянням називається рівність, що містить невідоме, значення якого треба знайти.
Невідоме число в рівнянні позначають буквою х, або у, або z тощо. Наприклад, запис
 4х + 7 = 15 є рівнянням, де х – невідоме і є шуканим.
Значення невідомого, за якого рівняння перетворюється на правильну числову рівність, називається коренем рівняння.
Так, коренем рівняння 4х + 7 = 15 є число 2, бо 4*2 + 7 = 15.
Рівняння може мати більше, ніж один корінь. Наприклад, рівняння 0 ∙ х = 0 має безліч коренів, оскільки будь-яке число перетворює рівняння на правильну числову рівність. З рівняннями, які мають два, три або більше коренів, ви зустрінетеся пізніше.
Рівняння може не мати коренів. Наприклад, рівняння 0 ∙ х = -12 не має коренів, бо не існує числа, яке в добутку з числом 0 дає число -12.
Розв’язати рівняння – означає знайти всі його корені або встановити, що рівняння не має жодного кореня.

Перед тим, як розв'язувати рівняння, застосовуючи основні властивості, дотримуйся певного алгоритму та послідовності своїх дій.
НАПРИКЛАД
4(х-3)-12х=3(2-х)+7
Тепер ти готовий до розв'язування рівнянь у підручнику!


Після того, як ти завершив розв'язування рівнянь із №1415, внеси корені рівнянь у форму та дізнайся правильність своїх міркувань.


Давай перевіримо, як ти розв'язав №1415.
 Якщо ти виконав все так само, ти великий молодець!!! Я тобою пишаюсь! Якщо у тебе виникли певні труднощі, ти можеш підглянути, виправити свої помилки та надалі бути уважним!
   Тепер спробуємо розв'язати №1417. Ти можеш спробувати розв'язати його самостійно, але я допоможу тобі. Він містить дроби, тому раджу використати властивість рівняння, де говориться про те, що рівняння не змінеться, якщо обидві частини помножити або поділити на одне і те саме число, відмінне від нуля
Підказка 3.
Підказка 4.
   Як бачиш, рівняння з дробами можна розв'язувати по-різному: а) можна домножати і ліву і праву частину на таке число, що є спільним знаменником для знаменників дробів, а потім записати додаткові множники та помножити їх на чисельники дробів; б) розв'язувати рівняння як зазвичай із дробами чи мішаними числами, але пам'ятати, як виконувати дії з дробами та мішаними числами. Обирати тобі!

 Ну, що, знову рівняння! Сподіваюся, ти не втомився і маєш сили отримувати нові знання. Сьогодні ми будемо розв'язувати рівняння, де необхідно використати розподільну властивість множення. Якщо пам'ятаєш, ми називали її ...? - Так, "метод фонтанчика".


   Згадай, в чому полягає суть цього методу! Згадав? - Молодець! Цю дію називають розкриття дужок.
   Нам необхідно буде розв'язати №1421, який містить 12 рівнянь. Таке завдання ти вже робив на минулих уроках. Після того, як ти розв'яжеш рівняння, тобі необхідно буде ввести відповіді (корені) цих рівнянь у відповідну форму для відповідей. Одне рівняння ми з тобою розв'яжемо разом! Тож 1 бал в тебе у кишені! Починаємо:

5(х-4)=3х-10         Розкриваємо дужки у лівій частині рівняння "методом фонтанчика"
5х-20=3х-10         Перенеси доданки, змінивши знаки на протилежні
5х-3х=-10+20      Зведи подібні доданки в обох частинах рівняння
2х=10                   Знайди х, як невідомий множник
х=10:2                 Обчисли
х=5

Форма для відповідей
Для початку давай перевіримо, як ти розв'язав минулий номер, а саме №1421
   Перевірив? - Молодець! Якщо виникли труднощі чи помилки, виправляй. Надалі будь уважним! Я в тебе вірю!!!
   Розв'яжемо з тобою ще такі номери: №1423 (1-6), №1425 та № 1427. Якщо важко, не засмучуйся, я підготувала для тебе підказки до кожного номера. Опрацюй їх та розв'яжи запропоновані рівняння.
  




Немає коментарів:

Дописати коментар