вівторок, 12 травня 2020 р.

Відкритий урок IT STEP SCHOOL


Тема: «Піраміда»
Мета уроку:
- узагальнити і систематизувати матеріали про піраміди, які відомі учням з курсу геометрії 9-го класу; формувати навички розв'язування задач на знаходження основних елементів піраміди;
- розвивати просторове уявленння, вміння проводити аналогії та узагальнювати;
- виховувати старанність, охайність, наполегливість.
Наочність та обладнання: Підручник «Геометрія 11» Бевз Г.П. та ін. (академічний рівень і профільний рівень), моделі пірамід, проектор, презентація до теми в PowerPoint, ППЗ GRAN-2D, система динамічної математики GeoGebra, роздатковий матеріал.
Тип уроку: інтерактивний



Повний комплект до уроку завантажити
Програмне забезпечення GRAN_2D завантажити
Програмне забезпечення GeoGebra завантажити 


Презентація до уроку (завантажити

Трохи з історії... (слайд 1-3)




Фронтальне опитування

1.     Серед представлених моделей покажіть піраміди.



2.     До якого виду геометричних тіл відноситься піраміда? 
3.     Як можна отримати розгортку піраміди?
4.  Наведіть приклади предметів з повсякденного життя, які мають форму піраміди.

Повторення і аналіз фактів (слайд 4, 5)

1. Що називають висотою піраміди?
2. Як називають грань піраміди, яка містить вершину піраміди?
3. Що називають бічними гранями піраміди, бічними ребрами піраміди?
4. Що називають площею поверхні піраміди?
5. Пропонується модель піраміди. Назвіть вершину, основу, бічне ребро, 
бічні грані і висоту піраміди.


Робота з підручником (параграф 22, сторінка 152) 


   Знайдіть у підручнику поняття, які не були розглянуті в 9-му класі, і записують визначення:
   Діагональний переріз – переріз піраміди площиною, що прооходить через бічне ребро та діагональ основи піраміди (рисунок 1).
  Тетраедр – піраміда, основою якої є трикутник.


Сприйняття і засвоєння матеріалу


  В піраміді бажано розрізняти також кути (зверніть увагу на полотно системи динамічної математики GeoGebra):
  Кути піраміди завантажити
   Розглянемо різні види пірамід в залежності від фігури, що лежить у площині основи (рисунок 2 (а, б, в)).

Вид піраміди також залежить від того, куди проектується вершина цієї піраміди. Розглянемо деякі випадки (рисунок 3 (а, б, в, г)).
Детально розглянемо окремі види пірамід, в залежності від положення основи висоти піраміди (додаток 1).
Для наочності ви може скористатися педагогічним програмним забезпеченням GRAN-2D3кутна піраміда4кутна піраміда5кутна піраміда.


Колективне розв'язування завдання


   Знайдіть у підручнику №798 на стор. 159 (для завантаження задачі у системі динамічної математики GeoGebra натисніть на рисунок до неї)

Бліц-опитування


Де знаходиться основа висоти піраміди, якщо:
1) всі бічні ребра піраміди рівні або нахилені до площини основи під одним кутом,
2) всі бічні ребра утворюють однакові кути з висотою піраміди,
3) всі бічні грані нахилені до площини основи під одним кутом або висоти всіх 
бічних граней рівні,
4) висота піраміди утворює однакові кути з бічними гранями, або висотами бічних
граней, проведеними з вершини піраміди,
5) одна бічна грань перпендикулярна площині основи,
6) дві суміжні бічні грані перпендикулярні?

Підбиття підсумків 

   Перевір себе (слайд 6) 

Домашнє завдання

Пройдіть тестування 
Код доступу 7026811

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

§22 стор.152, №806, стор.160.



1 коментар: